
CEA-309 Mehari
Alla servon sitter nu på plats. De medskickade traditionella linkarna är nu utbytta mot kullinkar. Glappfritt och exakt.


Att mäta är att veta
Re: CEA-309 Mehari

Hjul och hjulkåpor på plats. Blev en ruskigt stabil infästning till kåporna. De är vinklade så att kärran klarar att stå på näsan utan att det ska bryta i kåporna.

Höjdroder, sidoroder och sporrhjul på plats. Det tar sig helt enkelt!
Att mäta är att veta
Re: CEA-309 Mehari
Nu är motor, tank och servo i kroppen på plats. Stabben och fena limmas med 24h epoxy.



Inte mycket till fena, det mesta är sidoroder.



Inte mycket till fena, det mesta är sidoroder.
Att mäta är att veta
-
- Site Admin
- Inlägg:188
- Blev medlem:ons 20 dec 2006, 01:00
- Fullständigt namn:Lars Jansson
- Ort:Alingsås
Re: CEA-309 Mehari
Haha, den där propellern ser mjuk ut! Den får du nog byta 

Re: CEA-309 Mehari

Den alltid lika besvärliga limningen av canopyn avklarad. Passade på att snygga till instrumenteringen innan.

Nya hål gjorda för motorn. Allt naket trä är nu behandlat med Biltemas lamineringsepoxy för att tåla bränsle. Penslade självklart invändigt och vid servo brygga.
Att mäta är att veta
CEA-309 Mehari
Dags att slänga ihop en arf igen. Lagom stor maskin (spännvidd 1700mm) och lite annorlunda mot andra aerobaticmaskiner gjorde att jag fastnade för denna. Verkar vara mycket bra kvalite' och tillverkare är Seagull. I nosen hamnar en ASP 160 boxer och motorn är redan inkörd i bänk. Knåpat ihop egna förlängningar till avgasrören och försett den med en varvtalsgivare. All annan hårdvara är också införskaffad så det är bara att köra igång!






Att mäta är att veta